Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.09.27

Tanév eleji ismétlés másképp

master-of-history--masters-degree-in-history-course-outline.jpg

Feladatleírás 

A tanulók három fős csoportokban dolgoznak. Ők maguk is alakíthatnak csoportokat, de kisebb osztályokban javasolt sorshúzással eldönteni a csapatok összetételét, hogy elkerüljük az ebből adódó konfliktusokat. Minden csoportból egy személy húz egy kártyalapot, amelyen az előző évi tananyaggal kapcsolatos, érdekes illetve valószerűtlen történelmi szituációk vannak leírva.

 

Kidolgozás

1. Egyszerre egy csoport húz kártyát. A csapattagok elvonulnak megbeszélni a kártyán található szituációt, amit el kell majd játszaniuk az osztálytársaik előtt. A felkészülésre 3 perc áll rendelkezésre.

A csoport tagjai előadják a szituációt. Az osztálytársak feladata, hogy kitalálják a látott jelenetből, hogy az melyik történelmi korszakkal kapcsolatos, kiről szól a szituáció. Esetleg kiegészíthetik a látottakat plusz ismeretekkel. Amelyik csoport először kitalálja a jó válaszokat, megszerzi a kártyalapot és ő húzhatja a következő lapot.

A játék addig játszható, amíg az összes kártya (kb. 10 lap) el nem fogy. A játék végén minden kártya egy pontot ér, kivéve azokat, amelyiken kép található, mert azok 2 pontot érnek. A csoportok összeszámolják a kártyáikat: a legtöbb pontszámot szerző csoport nyer. Lehet tízessel is jutalmazni a legügyesebb csapat (csapatok) tagjait.

Azokat a személyneveket/kifejezéseket, amelyek a kártyákon félkövér betűkkel szerepelnek, nem lehet kimondani az egyes jelenetekben. 

JOKER kártyalapok kihúzása esetében a tanulók maguk találnak ki egy szituációt a közösen tanult történelmi események alapján, és azt kell eljátszaniuk a többieknek. Ezek a kártyalapok 3-3 pontot érnek. 

BÓNUSZ JÁTÉK: A kártyák hátoldalán egy-egy részlet található egy általuk jól ismert történelmi nevezetességről. Miután az összes kártyalap gazdára talált és a tanulók összeszámolták a pontszámaikat, a kártyákat közösen összeilleszthetik. Amelyik csoport először kitalálja, hogy kit/mit ábrázol a kép és az hol található, további 3 pontot kap.

2. Minden csoport húz kártyát. A kártyán található jelenetet a következő órán kell bemutatni, vagyis több felkészülési idő áll a rendelkezésükre. Ez azt is jelenti, hogy be lehet öltözni, lehet használni segédeszközöket, rajzot, zenei aláfestést – mindez a tanulók kreativitására van bízva.

Ebben az esetben az osztály többi része nem kell kitalálja, milyen jelenetről van szó, hiszen addig simán megbeszélhetik egymás között, ki mit húzott. Az ő feladatuk az, hogy észrevételeket tegyenek, mi az, ami szerintük hiányzik az előadott szituációkból, hogyan lehetett volna jobban összeállítani.

A jó meglátásokért plusz pontok járnak. Nagyon fontos a megfelelő hangnem: kerülni kell a sértő szavak/kifejezések használatát, amelyik csapat ezt nem tartja be, nem kap pontot akkor sem, ha egyéb hiba nem volt az előadásban.

Azokat a személyneveket/kifejezéseket, amelyek a kártyákon félkövér betűkkel szerepelnek, nem lehet kimondani az egyes jelenetekben. 

JOKER kártyalapok kihúzása esetében a tanulók maguk találnak ki egy szituációt a közösen tanult történelmi események alapján, és azt kell eljátszaniuk a többieknek.

 

Innen letölthetőek a VI. osztályosok számára készült feladatok (ismétlés az V.-es anyagból)

és a XI. osztályosok feladatai (a X. osztályos tananyag átismétlésére):

Feladatlap-VI.pdf

Feladatlap-XI.pdf

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.